דיוויד מאמט
שלושה שימושים לסכין
דיוויד מאמט נולד בשיקגו בשנת 1947. הוא למד בוורמונט במכללת גודאר ובניו יורק ב- Neighborhood Playhouse School of Theatre. לימד בגודאר ובבית הספר לדרמה של אוניברסיטת יל, באוניברסיטת ניו יורק, והוא מרצה וחבר מייסד ב'קבוצת התיאטרון של אטלנטיק' (ATC). מחברם של מחזות נושאי שבחים כמו 'קריפטוגרם', 'אוליאנה', 'זרז את המחרשה', 'גלנגרי גלן רוס', 'אמריקן באפלו' ו'סטיות מיניות בשיקאגו'. כתב גם תסריטים לסרטים כמו 'שם המשחק' ו'פסק-דין' (שזכה באוסקר) כמו גם 'העוקץ הספרדי', 'כבודו של וינסלו' ו'לכשכש בכלב'. מחזותיו זיכו אותו בפרס הפוליצר ובפרס אובי. עוד מאת דיוויד מאמט מחזות נישואין נוסח בוסטון, השכונה הישנה, קריפטוגרם, אוליאנה, זרז את המחרשה, בובי גולד בגיהינום, סטיות מיניות בשיקגו, אמריקן באפלו, היערות, The Shawl and Prairie du Chien, Reunion, Dark Pony, The Sanctity of Marriage, The Poet and the Rent, Lakeboat, Goldberg Street, The frog Prince, The Water Engine and Mr. Happiness, Edmond, A Life in the Theater, The Duck Variations סיפורת הכפר. הדת הישנה. פסח. עיון אמת או שקר. הבקתה. על בימוי. יש פסיכים. עיירת נדמה-לי. לכתוב במסעדות. במבי נגד גודזילה. תסריטים אוליאנה, גלנגרי גלן רוס, אנחנו לא מלאכים, דברים משתנים (עם של סילברסטיין), הופה, הבלתי משוחדים, הדוור מצלצל פעמיים, פסק דין, שם המשחק, מחלק רצח, לכשכש בכלב, חניבעל, העוקץ הספרדי, כבודו של וינסלו.