ג'ונאיצ'ירו טניזקי, אקוטגווה ריונוסוקה, אנצ'י פומיקו
הקעקוע ועוד סיפורים אפלים מיפן
שלושה סיפורים פרי עטם של סופרים יפנים ענקֵי-שם בני המאה העשרים, אנשי 'הגילדה של הספרות', שחיו חיים בוהמייניים מתירניים ומנתזֵי מוסכמות. בסיפורים אלה הם מדמיינים את יפן שעברה מהעולם - יפן החושנית והנועזת גדושת היצרים והדחפים הקמאיים – ומציעים שיח שערורייתי על אמנים, אמנות וחברה.
הקעקוע הוא סיפורו הראשון של ג'ונאיצ'ירו טניזקי, לימים מועמד לפרס נובל, על אובססיה לאמנות, המביאה את האמן ליצור יצירת מופת הרסנית אגב ביטוי אמיץ ומטלטל של יִצריוּת אסורה.
הפרגוד עם ציור הגיהינום, פרי עטו של אקוטגווה ריונוסוקה שנחשב אבי הסיפור הקצר המודרני ביפן, הוא עיבוד של סיפור קלאסי על הקשר הגורלי שבין אמן, האמנות שלו והמחיר שהוא מוכן לשלם עבורה, ועל מאבק שליטה יהיר בין גברים, שאת המחיר הנורא שלו משלמת אישה.
קשר גורלי בין גלגולי חיים – שרידים נחשב הסיפור הקצר הטוב ביותר שכתבה אנצ'י פומיקו, כלת מסדר התרבות מטעם קיסר יפן. זהו סיפור בתוך סיפור על ספרות וסופרים, נשים, גברים, תשוקות ויצרים, אשר הופך לסיפור שלעולם אינו נגמר.